Dreaming out loud

I begyndelsen af oktober 2009 og 10½ måneder frem vil filippinernes azurblå hav, farverige jeepneys, malariamyggens summen og kokospalmernes skygge danne rammerne om mit hjem.

I eventyrets første fase deltager jeg som volontør i et marine bevarende Coral Cay Conservation projekt på den sydlige del af øen Leyte.
(Den røde prik)

Efterfølgende tager jeg en dm uddannelse på Sangat Island Resort, hvor jeg parallet skal deltage i resortets dagligdag. (Den blå prik)

Jeg vil løbende beskrive små glimt og solstråler fra mit eventyr.
Til ære for sponsorer, venner, familie og øvrige interesserede.

- Andreas Kjær
"Hard work beats talent when talent refuses to work hard.
- Jeg gør hvad jeg ka', sagde myggen og pissede i søen!"

onsdag den 23. december 2009

Dobbelt op på haj!

Ubegribelig, men sandt – eksakt samme scenarie udspillede sig igen i dag. Lige kommet hjem fra survey. Træt, sulten og kold. Råb og løb mod vandet. Sindssyg svømning og adrenalin i årene.

Præcis på samme sted og på samme klokkeslæt som i går, cirklede en endnu større hvalhaj rundt. Denne gang overvandt 4 andre og jeg vandene og mødtes med den i et kort intenst øjeblik. Fantastisk, fantastisk, fantastisk.

Som om jeg ikke var ovenud lykkelig nok, for 2 hvalhajer på 2 dage, poppede der pludseligt og frejdigt en hel flok af kæmpe sorte finner op i overfladen, omkring 200 meter fra os. 8 fuldvoksne Pilot Whales svømmede rask fordi os og lykønskede os vores hvalhaj møder. Vi havde dog ingen chance for at svømme tæt på dem, da de skød en habil fart, men vi kunne nyde synet af dem rulle op og ned i overfladen.

Fed julegave fra Neptun.

De bedste jule hilsner:
-          Anderas





Ingen kommentarer:

Send en kommentar