Dreaming out loud

I begyndelsen af oktober 2009 og 10½ måneder frem vil filippinernes azurblå hav, farverige jeepneys, malariamyggens summen og kokospalmernes skygge danne rammerne om mit hjem.

I eventyrets første fase deltager jeg som volontør i et marine bevarende Coral Cay Conservation projekt på den sydlige del af øen Leyte.
(Den røde prik)

Efterfølgende tager jeg en dm uddannelse på Sangat Island Resort, hvor jeg parallet skal deltage i resortets dagligdag. (Den blå prik)

Jeg vil løbende beskrive små glimt og solstråler fra mit eventyr.
Til ære for sponsorer, venner, familie og øvrige interesserede.

- Andreas Kjær
"Hard work beats talent when talent refuses to work hard.
- Jeg gør hvad jeg ka', sagde myggen og pissede i søen!"

onsdag den 30. september 2009

Aftenen før døgnet før morgenen


Denne næst-sidste dag hjemme er blevet brugt til at gøre mig mobil - samtlige personlige rødder er nænsomt blevet hevet op, rationaliseret, arkiveret og pakket i tasker, ringbind, mapper, bæltetasker, lommer og sågar scannet ind og lagret elektronisk. Aftalerne og formaliteterne er endnu en gang blevet krydstjekket og de sidste løse ender er grundigt blevet forankret til det øvrige planlægnings fundamentet.

"Nej tak mor, jeg behøver ikke flere morgenmads produkter, de bliver bare for gamle inden jeg kommer hjem" tog jeg mig selv i at sige forleden. Igår meddelte jeg mine samarbejdspartnere i Filippinerne at min korrespondance vil aftage, med ordene: "Now the planning time is over and I am switching to the next level; Action".

Med den ødelæggende Manila-tyfon i baghovedet, hænderne fulde af backup-medicin, underbukser og dykkerudstyr, munden der konstant arbejder med at få vredet de sidste råd ud af forældrene, mobilen der blinker trofast på sengebordet, computeren der hilser et nyt musiknummer velkommen, føddernes energiske trippen op og ned af trappen fylder huset i den sidste travle stund. Alvoren er rigtig ved at tage fat og jeg gælder mig mere end nogensinde!

Ready to go.
Andreas Kjær

Ingen kommentarer:

Send en kommentar